Teraz jest wtorek, 19 listopada 2019, 21:42


MK I

Zdjęcia samochodów z grupy VAG.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

admin

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 17:08

MK I

Postpiątek, 18 listopada 2011, 14:18

W 1971 roku Volkswagen podjął decyzję o produkcji seryjnej nowego modelu. Volkswagen Golf I pojawił się w sprzedaży wiosną 1974 roku. Był to historyczny moment, ponieważ niemiecki koncern zerwał z tradycją modeli z silnikami montowanymi z tyłu. Zaprojektowany pojazd był niezwykle nowoczesny jak na owe czasy. Kompaktowy hatchback posiadał przedni napęd, czterocylindrowy silnik montowany poprzecznie chłodzony cieczą, zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona i sprężynami śrubowymi oraz oś tylną z belką skrętną. Nowy model został przyjęty entuzjastycznie. Sylwetka hatchbacka okazała się bardziej praktyczna od popularnego Garbusa. Samochody były sprzedawane zarówno w wersji czterodrzwiowej.

W 1976 roku zaprezentowano model GTI. W krótkim czasie stał się on samochodem kultowym, a wokół całej rodziny Golfa wytworzył się klimat fascynacji. Nasiliło go pojawienie się w tym samym roku modelu z silnikiem wysokoprężnym. Był on pierwszym małym samochodem osobowym z silnikiem diesla. Ważnym atutem Golfa była jego niska cena – 7995 marek za wersję podstawową, dzięki czemu był on dostępny dla większej rzeszy nabywców. Trzeba nadmienić, że już w październiku 1976 roku wyprodukowano milionowego Golfa a we wrześniu 1979 produkcja osiągnęła 3 miliony. Nazwa Golf stała się wręcz synonimem samochodu a sam Golf, punktem odniesienia dla innych producentów.
O jego doskonałości świadczy fakt, że w lekko zmodernizowanej formie model pierwszej generacji jest nadal produkowany i sprzedawany w RPA jako CitiGolf.

Historia I generacji:
1967:
Początek prac projektowych
1971:
Decyzja o seryjnej produkcji
1974:
Debiut pierwszego Golfa
1976:
Wyprodukowano milionowego Golfa
Pierwszy Golf GTI
Pierwszy Golf z silnikiem Diesla
1978:
Dwumilionowy Golf zjeżdża z taśmy produkcyjnej
Debiut wersji amerykańskiej „Rabbit"
1979:
Powstaje trzymilionowy Golf
Pierwszy Golf Cabriolet
Facelifting
1982:
Pięciomilionowy Golf
Pierwszy Golf z turbodoładowanym silnikiem Diesla (GTD, turbodiesel)
1983:
Zakończenie produkcji pierwszej generacji w Europie Zachodniej. Wyprodukowano 6 780 050 egzemplarzy.[img][img][/img][/img]

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Borek

.vwlifestyle

  • Posty: 861
  • Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 18:03
  • Auto: MK2 G60

Re: MK I

Postpiątek, 18 listopada 2011, 17:35

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=582542019367879768c9b.jpg&s=339' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript><script src='http://imageshack.us/shareable/?i=60128120190938033953112.jpg&s=823' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript><script src='http://imageshack.us/shareable/?i=hxwjm.jpg&s=855' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript>
Offline

nowy13

  • Posty: 98
  • Dołączył(a): wtorek, 15 listopada 2011, 19:54

Re: MK I

Postponiedziałek, 5 grudnia 2011, 12:57

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Borek

.vwlifestyle

  • Posty: 861
  • Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 18:03
  • Auto: MK2 G60

Re: MK I

Postśroda, 28 grudnia 2011, 19:41

Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

darjan

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): poniedziałek, 26 grudnia 2011, 14:02
  • Lokalizacja: Płock

Re: MK I

Postsobota, 31 grudnia 2011, 11:54

335ln5.jpg
335ln5.jpg (45.61 KiB) Przeglądane 4957 razy
Załączniki
DSC07332.JPG
DSC07332.JPG (63.85 KiB) Przeglądane 4957 razy
370nr8.jpg
370nr8.jpg (69.58 KiB) Przeglądane 4957 razy
follow the sunrise
Offline

nowy13

  • Posty: 98
  • Dołączył(a): wtorek, 15 listopada 2011, 19:54

Re: MK I

Postniedziela, 19 lutego 2012, 12:00

Pakiet BBS
Obrazek
Obrazek

Zender
Obrazek

Upl[IMG=http://img823.imageshack.us/img823/5210/stock102a.jpg][/IMG]

Rieger
Obrazek

Obrazek

Kamei
Obrazek

Obrazek


Orciari
Obrazek

Obrazek

Rinspeed:
Obrazek
Obrazek]

NordStadt - PorschGolf
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano niedziela, 19 lutego 2012, 12:53 przez nowy13, łącznie edytowano 4 razy
Offline
Avatar użytkownika

baryla

.vwlifestyle

  • Posty: 295
  • Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 17:55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auto: Rodzinne kombi

Re: MK I

Postniedziela, 19 lutego 2012, 12:25

z tych pakietów to jeszcze jako tak wygląda bbs, reszta tragedia
Offline

nowy13

  • Posty: 98
  • Dołączył(a): wtorek, 15 listopada 2011, 19:54

Re: MK I

Postniedziela, 19 lutego 2012, 12:35

VOLKSWAGEN GOLF (1) GTI 16s Oettinger (1981 - 1983)
przeznaczony był na rynek francuski i szwajcarski, w latach 81 - 83 wyprodukowano ok. 1200 szt. aut. Kosztował 25 000 franków więcej niż GTI

nadwozie:
dostępny w dwóch kolorach:
- biały L90E
- szary LP9V
przedni spoiler, zderzaki i lotka i dokładki progowe BBS miał fabryczną gwarancję VW
felgi ATS Cup 14" z oponami 185/60 HR 14
znaczek "16S Golf GTI" na tylnej klapie
znaczek "16S GTI" na grillu
grill z 4 lampami, bez czerwonej obwódki

wnętrze:
Seria Golfa GTI + dodatkowo
- oznaczenie "16s GTI" na kierownicy
- prędkościomierz do 240 km/h
- obrotomierz do 8 000 obr./min.
- wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju w konsoli środkowej

DANE TECHNICZNE VOLKSWAGEN GOLF (1) 16S Oettinger GTI
SILNIK
Typ: 4 cylindry w układzie rzędowym, 16 zaworów, dwa wałki napowietrznych cam
Pozycja: przedni poprzeczny
Zasilanie: wtrysk mechaniczny K-Jetronic firmy Bosch.
Skokowa w cm3: 1588
Średnica x skok tłoka: 79,5 x 80
KM mocy przy obr / min: 136 do 6 500.
KM mocy na litr w: 85,64
Maksymalny moment obrotowy w kGm przy obr / min: 16 do 5500
Moment obrotowy w kGm za litr: 10,07
TRANSMISJA
AV.
Skrzynia biegów (raporty): Manual 5 prędkości.
WAGA
Danych producenta w kg: 900
Stosunek moc / masa w kg / KM: 6,61.
KOŁA
Hamulce: 2 tarcze wentylowane (239 mm) z przodu i dwa tylne bębny (180 mm).
Opony: przód i tył Uniroyal 185/60 HR 14.
Performance (producent)
Maksymalna prędkość w km / h: 197
400 m DA w sekund: 16,1
1000 m DA w sekund: 29,6
0 do 100 kilometrów na godzinę: 7 "6
80 do 120 kilometrów na godzinę (4): 7 "7
Średnie zużycie: 11 L/100 km średnio.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po francusku cały artykuł:
http://www.automobile-sportive.com/guid ... tinger.php

Powrót do Galeria



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron